reede, 19. september 2014

19.09

Täna oli päev, kus koduaias ei olnud ma Kieferi käitumisega üldse rahul (toiminguid tehes eiras absoluutselt "siia" käsku) Aga õhtul jalutades suutis ta mind üllatada. Muidugi ilma koonurihma ning rihmata ei kuulaks ta mind grammigi. Suutsime kõikidest "hullude koerte" aedadest kõndida mööda ilma igasuguse agressioonita. Muidugi hoidsin hakklihapalli nina ees, et tal ei tekiks võimalustki ärrituda.
 Käisime ka koerteaedikus kuid kuna kõrvalaedikus olid väikesed koerad, ei lasnud ma teda rihmast lahti, sest siis ei oleks ta hasardi tekkides never minule kuuletunud.
Sõime veidi aega ning siis sättisime koju. Enne kojuminekut põikasime ka ühest aiast mööda, kus on pisike kolmekuune kutsikas ning lubasin Kieferil kutsikat nuusutada (oleme eelnevalt testinud, agressiooni ei ole tekkinud)
 Mingi hetk mulle tundus, et Kiefer muutus omamoodi mänguliseks ning hakkas saba lehvides haukuma kutsika peale. Kuna oli pime ning musta koera saba ning keha ja karvade asendit oli raske hinnata, siis lõpetasin tema haukumistiraadi, juhtides tähelepanu mujale.

Ahjaa, südamel on veel paar päeva tagasi toimunu, siis kui Sädega kohtusime koerteplatsil.
 Sinna tuli üks naisterahvas oma alla-aastase koeraga ( isane) ning nemad jäid siis meist eraldatud platsile. Mina rihmastasin Kieferi ning uurisin naisterahvalt, kas tema koer on agressiivne. Ta ütles, et tema küll ei tea ja lasku ma ikka Kiefer aia juurde nuusutama.
 Kuna Kiefer oli ülimalt pinges, loomulikult ei lubanud ma teda aia lähedale ( ma ju tean, see oleks lõppenud hüsteerilise koerte omavahelise agressiivse lõrinaga)
Selgitasin, et sotsialiseerime ning seni kuni koer ei tunne end turvaliselt, ei riski me tutvumisega. Naisterahvas tortsatas selle peale, et koer ei saagi kunagi teisi tundma õppima, kui talle võimalust ei anta.
 Ma ei vaevunud meie lugu ümber jutustama, et see aeg on meil niikuinii ammu möödas ning nüüd tuleb ääretult ettevaatlikult toimetada, et mitte eksida.
 Selle lõigu point oli, et öelgu ükskõik kes mida ütleb aga omanik tunneb oma koera kõige paremini ning valib ennast ja koera usaldades sobivad meetodid.

Nii et tänane päev - minu sõna kuulamine aias oli null ning rihmas 6+

Pole hullu, jätkame samas vaimus ( leiaks ma nüüd selle vaimu ka, et panna paika kuu eesmärgid või vormistada treeningplaan)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Meil on hea meel kuulda ka teie arvamust, aitäh!