laupäev, 6. juuni 2015

Get Focused Rapid Fire Treats ülesanne

Eile õhtul tegime ära ülesande anda koerale 10 maiust järjest, ilma midagi nõudmata. Kõlab iizi eks? Aga ega ei olegi nii kerge. Mina näiteks tegin 3 suuurt viga. Seda kõike märkasin siis, kui videot vaatasin.


Esimeses videos ma unustasin enne maiuse andmist märksõna anda (yes või tubli või klikkeriklikk). Teises videos pushisin ma liiga üle ning tegime harjutust olukorras, kus ta niikuinii ei oleks suutnud keskenduda (tõukeratturid sõitsid mööda). Lisaks on näha kuidas mu olek muutub kui ma äkki avastan et maiused käes olid valesti arvestatud ning tekkis liiga pikk vahe söötmisel ja koera fookus suundus juba kuulmisulatuses olevate ratturite peale. Ja kolmandaks on see, et kolmandat videot pole. Ehk siis lõpetasime treeningsessi feiliga, mitte positiivselt . Tundub kerge harjutus aga nii palju võib metsa minna korraga. Aga selleks see harjutus ongi. et aru saada kitsaskohtadest.

Proovime täna teha harjutust uuesti järgmiste punktide alusel:
1. Valmistan ette 10 maiust
2. Ei oota koeraga silmkontakti vaid alustan harjutusega siis, kui koer satub minu ligidale
3. Proovin 10 maiust nii kiiresti kui võimalik ilma pausideta koerale anda (enne maiuse andmist sõna yes või klikk)
4. Kui 10 maiust on antud, üritan eriti neutraalselt ja igavalt öelda, et harjutus on läbi. Töö minuga peab olema huvitav ning töö lõpp võimalikult igav

* Alustada tuleb võimalikult igavas kohas ning tasapisi vahetada kohti kus segajaid on rohkem. Kui uues kohas koer ei keskendu enam hästi või haarab maiust liiga tugevalt, siis kas liigun tagasi vaiksemasse kohta, kasutan väärtuslikumat maiust või katsun tempot veelgi kiirendada.

Järgmisena on tulekul analüüs sellest, kui palju läheb Kieferil aega et erinevates kohtades nö aklimatiseeruda ning millistes situatsioonides vajab Kiefer eriti palju aega et rahuneda keskendumiseks ja õppimiseks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Meil on hea meel kuulda ka teie arvamust, aitäh!