neljapäev, 11. juuni 2015

FDSA Ülesanded 2 ja 3

Oi, kui rahul ma olen, et otsustasin võtta Get Focused kursuse! Loengud on lihtsad ning selged ja ausalt - kuidagi küsimärkidena tundunud asjad loksuvad paika. Ning kursusel antud ülesandeid praktikasse rakendades - need kõik toimivad!
 

Teise ülesandena paluti panna kirja, millistes situatsioonides vajab koer aklimatiseerumise aega ning kui palju aklimatiseerumise aega vajab minu arvates koer enne, kui ta suudab treeningule keskenduda.

Kuna minu jaoks oli see termin täiesti tundmatu, siis ütlen et ma veel ei tea. Ma ei ole kunagi sellele mõelnud aga kindlasti ei ole ma koerale ka andnud aklimatiseerumise aega.
 Ma oletan, et vähemalt 10-15 minutit pingelisemates olukordades ning kodutänaval proovides oli see aeg ca 3 minutit.
 Proovisime ülesannet järgmise plaani järgi:
läheme õue, Kiefer nuusutab nuusutamised ära ning kui ta hakkab orienteeruma pigem minule, siis panen ta paariks minutiks "pausile" kas tuppa või seon puu külge ja teen omi asju. Peale seda toon ta välja ning teeme fookusharjutusena RFT (rapid fire treats). Üliigavalt proovime lõpetada sessi ja läheme taas omi asju ajama.
Teada sain loengust seda, et ma olen üritanud saada Kieferi tähelepanu, proovides maiustega üle trumbata keskkonda ning seetõttu on Kieferi enda sees konflikt - keskkond on niiii huvitav, samas maius on ju ka ning niimoodi on kahe oleku vahel tilpnev koer.
Kui jalutame, siis jalutame ja kui tuleb trennimoment, lasen tal kõigepealt veidi igavust tunda ning siis teeme trenni.

 Panin lausa treeningplaani kirja ning talitasin selle järgi:- jalutame tänaval ja nuusime kõik murulapid läbi 3-4 minutit.
- seon Kieferi aia külge ja nopin aiatagused võililled ca 2 min.

- seon ta lahti ning alustan koheselt Rapid Fire Treatsiga ehk 10 maiust võimalikult kiiresti suhu:
- jalutame edasi tagasi ja iga 2 sammu tagant maius suhu
- neutraalsel toonil kõik ja läheme tuppa


Kõik toimis! Kieferi fookus oli nii ilus! Sellest ma ülipikka videot ei teinud.

Kuna Kiefer ei ole sellise treeninguga kokku puutunid, siis igapäevaselt kindlasti tegeleme kolme ülesandega teadlikult:
1. Aiast väljas hoiame nö infoperioodi ja keskendumistöö eraldi.
2. Enne töö algust proovime Rapid Fire Treats tehnikaga, kas Kiefer on piisavalt rahunenud ning mõnusas staadiumis et alustada treeningut (kui ei, siis samm tagasi rahulikumasse paika)
3. Proovin igapäevaselt jälgida kui palju ta pöörab mulle tähelepanu ning iga temapoolset tähelepanuavaldust kiidan ning premeerin kas sügamise või mänguga.
Mäng on meie jaoks veidi raskendatud, sest Kieferi lemmikmäng on see kui mina teda taga ajan. Aga ma olen laisk ja ei viiitsi joosta endast olulisemalt kiirema tegelase järgi  in emoticon


Kolmanda ülesandena paluti kirjeldada koera nii vaimset, emotsionaalset kui füüsilist olekut (kodus, treeningplatsil, jalutuskäigul jne. Selleks olen ma õnneks palju rääkinud ehk lühidalt kirja pannes - Kiefer on tuttavates situatsioonides tubli ning rahulik aga väljaspool turvatsooni on ta pigem ärevil, pinges. Teiste koerte juuresolekul on näha, et ta tunneb end väga ebakindlalt ning pigem on pinges, kui rahulik.
 Jalutuskäikudel olekud vahelduvad - vahel on ta nii mõnus ja rahulik ja lõdvestunud aga kui ta ka mõne lõhna üles võtab, siis kaob igasugune taju ning hakkab sahmima siia-sinna.
 Kuna tegu on väga õrna närvikavaga koeraga, kel puudub mõistlik enesekontroll, siis on meil olnud keeruline paljudes situatsioonides hakkama saada aga see kogu Kieferi olek läheb iga päevaga aina paremaks. Ma ei saa öelda, et ta veel oleks enesekindel aga sinna suunda me vaikselt liigume.

Kolmanda ülesandena tuleb meil juurde  - oota et koer pööraks ise tähelepanu sulle. Siis palu tal teha midagi lihtsat, mida ta teab. Kui ülesanne on sooritatud, premeeri ning neutraalsel toonil lõpeta sess. Sellega hakkab koer mõistma, et kui ta pakub ise mulle kontakti, siis on võimalus, et teeme midagi toredat koos ning tema saab premeeritud.

Lõppu ka väike rõõmuhüüatus:
Käisime eile Kieferiga arstil silmaprobleemi tõttu (rähma tuleb liiga palju). Kiefer käitus fantastiliselt! Enne kui koeralt midagi nõudsin, andsin talle aega kohaneda, nuusutada, rahuneda. Tulemuseks oli koer kes arsti sisenedes ei tormanud arstile vastu vaid istus mõnusalt ning nautis minu sügamist. Arst sai musimusid ka kätte ning musimuside eest sai Kiefer kingituseks Pedigree Dentastix'i.
Silmade loputamiseks saime füsioloogilise lahuse + 7 päeva paneme veel ravimit silma. Loodetavasti kaob probleem täielikult. Aga veelkord - TUBLI KOER!
Ahjaa, sättisin ta ka kaalule istuma - 28,9 kg. Dieet toimib korralikult! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Meil on hea meel kuulda ka teie arvamust, aitäh!